Denne siden er under utvikling
– vennligst bruk desktopversjonen
Kvalitetsledelse Event
Her er vår metode: vår kvalitetspolicy bygger på våre verdier, kulturkjennetegn og ambisjon.
Ambisjon: Levere rett kvalitet til avtalt tid.
Kvalitetsmål:
- Fullføre alle prosjekter innenfor budsjett og tidsramme.
- Oppnå en årlig ansattengasjementsrate på minst 50 (eNPS), alle andre parametre i Winningtemp over 8.
- Oppnå en score på over 3.5 i «Anseelse» og «Kvalitet på produkter/tjenester» i Kantar sin årlige byråprofilundersøkelse.
Mål kundetilfredshet: Over 85 i NPS.
Salg
- Prospektere (sjekke proff.no, SoMe, LinkedIn, hjemmesider, bærekraftstrategi, visjon osv)
- Benytt eget nettverk aktivt
- Ringe
- Kartlegge kundens behov
- Motta eller skrive brief sammen med kunde, sette mål for aktiviteten
- Sette prosjektteam
- Gjennomføre oppstartsmøte
- Briefe kreativt
- Lage løsningsforslag
- Reservere eksterne/interne ressurser
- Lage fremdriftsplan
- Lage budsjett
- Lage GPT budsjett
- Presentere for kunde, gå gjennom budsjett
- Følge opp kunde i etterkant

Mål med fasen: Å utrede alternative konsepter og identifisere det prosjektet som i størst utstrekning gir måloppnåelse og tilfredsstiller kundens behov.
Prosjektteam / oppstartsmøte
- Viktig å involvere alle i prosjektteamet og gi de en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet.
- Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Book både møtetider, frister, og ikke minst, produksjonstid i kalenderen.
- Book tid for øving på pitch
- Prosjektverktøy er i utgangspunktet Teams. Men åpne for andre verktøy om kunde har egne preferanser.

Fremdriftsplan
- Detaljert oversikt over frister for JCP og kunde
- Legg inn egne budsjettmøter i større prosjekter
- Frister tilknyttet leverandører, innhold, reduksjoner og budsjettendringer

Oppstart
- Prosjekt godkjent fra kunde
- Signere kontrakt
- Oppdatere HQ
- Forhåndsfakturere
- Pressemelding dersom relevant
- #winning på Workplace
- Oppdatere fremdriftsplan
- GDPR - hvordan håndteres persondata
- Oppdatere eksterne og interne ressurser
- Identifisere interessenter - hvordan skal disse involveres
- Booke statusmøter frem til gjennomføring
- Booke produksjonsmøter
- Planlegge for golden week

Prosjektteam / oppstartsmøte kunde
- Viktig å involvere alle i prosjektteamet og gi de en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet.
- Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Book både møtetider, frister, og ikke minst, produksjonstid i kalenderen.
- OTH i prosjekt, hva er ambisjonen, hvordan skal vi organisere oss
- Prisvinnende? Hva må vi måle/dokumentere?
- Planlegge casefilm
- Booke budsjettmøter med kunde

Planlegging
- Kontrakter med leverandører
- Lande teknisk løsning - møte er smart - viktig å ha med foreløpig kjøreplan
- Gjennomføre befaring, gjerne med kunde
- Planlegge bevertning
- Risikoanalyse, Handlings- og beredskapsplan
- Fyll ut sjekkliste for grønne konferanser
- Invitere gjestene (Cvent eller Confetti +)
- Plan for SoMe
- GDPR - databehandleravtale med kunde
- Oppfølging lokasjon og leverandører
- Produksjonsmøter
- Innholdsmøter og produksjon
- Produksjonsplaner i Shoflo - ferdig min 2 uker før event
- Booke crew
- Golden Week alt klart en uke før gjennomføring

Etterkant
- Sende over dokumentasjon til kunde
- Sende NPS til kunde på sms
- Retur av materiell
- Evaluere med leverandører
- Evaluere med prosjektteam internt
- Evaluere med kunde
- Godkjenne leverandørfakturaer i Ibistic
- Case til jcp.no
- Sluttfaktura til kunde
- Oppdatere HQ
- Stenge prosjekt
- Slette deltagerdata - GDPR
- Teamsgruppe: Flytt alle nødvendige dokumenter over til Dropbox, fjern delinger og arkiver teamsgruppe
- Dropbox: Rydd opp i kundemappe, fjern deling på alle delte mapper
- Rydd i mail mappe